PROJEKT – „Edukacja Przyszłości w Gminie Gilowice”

Gmina Gilowice wraz z Support Team Monika Kuźniak otrzymała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego PLUS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 na realizację projektu edukacyjnego pt. „Edukacja Przyszłości w Gminie Gilowice”.

Projekt skierowany jest do uczniów szkół podstawowych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w Gminie Gilowice – Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Gilowicach oraz Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rychwałdzie. Celem projektu jest wzrost dostępu do dobrej jakości edukacji włączającej w kształceniu ogólnym w szkołach podstawowych w Gminie Gilowice, poprzez organizację zajęć dodatkowych dla uczniów potrzebujących wsparcia tj. 100 dziewczynek i 105 chłopców i dostosowanie i wyposażenie 2 szkół podstawowych w terminie od 01.07.2024 do 31.12.2025.

W ramach projektu będą realizowane następujące zadania:

ZADANIE NR 1. EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA, Rodzaj i charakter wsparcia:

  1. Zaj. dydaktyczno-wyrównawcze

zakres merytoryczny: wyrównanie deficytów uczniów przy wykorzystaniu nowych technologii w tym VR z danego przedmiotu :

SPR: j. ang -1gr, j. polski- dysgrafia, dysleksja- 2gr, matematyka 3gr

SPG: j. ang 2gr, j. polski- dysgrafia, dysleksja 5gr, matematyka 7gr geografia 3gr, chemia 2gr, zajęcia wyrównawcze klasy 1-3 – 4gr, fizyka 1gr.

  1. Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się

zakres merytoryczny: zajęcia ukierunkowane na synchronizację półkul – emocjonalną i logiczną. Zapewni to aktywność całego mózgu w procesie zapamiętywania i odtwarzania informacji.  

SPR: 2gr 

SPG: 5gr 

  1. Zajęcia rozwijające uzdolnienia

zakres merytoryczny: wychodzenie poza podstawę programową z wykorzystaniem metody interdyscyplinarnej i projektu przy udziale nowych technologii

SPR: j. ang- 1gr, zaj. komputerowe (zakres merytoryczny: Celem zajęć jest rozwijanie uzdolnień w zakresie nowych technologii – tutaj związanych z drukiem 3D dla uczniów uzdolnionych w zakresie technicznym, informatycznym, AI) 1gr, matematyka 1gr

SPG: matematyka 3gr, j. ang 2 gr

ZADANIE NR 2. ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE, Rodzaj i charakter wsparcia:

  1. Logopedia:

zakres merytoryczny: w odpowiedzi na wady wymowy ora z problemy językowe, ćwiczenia multimedialne usprawniające mowę dostosowane do indywidualnych potrzeb

SPR: 2gr

SPG: 2gr

  1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne:

zakres merytoryczny: rozwój oraz optymalne usprawnienie psychofizyczne i społeczne ucznia, prowadzące do poprawy funkcjonowania ucznia w szkole.

SPR: 2gr

SPG: 4gr

  1. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne:

zakres merytoryczny: w odpowiedzi na problemy emocjonalne, jak emocje wpływają na relacje z rówieśnikami, jakie mamy emocje i czym są, jak je rozpoznać u siebie i u innych.

SPR: 3 gr

SPG: 2gr

  1. Zajęcia o charakterze terapeutycznym

Zakres merytoryczny: w odpowiedzi na problemy z zachowanie, emocjami, relacjami, ogólno psychofizyczne

SPR: Neuroterapia- trening umysłu metodą Biofeedback 4h tygodniowo, zajęcia jednoosobowe w odpowiedzi na problemy edukacyjne, niską koncentrację, obniżony nastrój

SPG: zajęcia terapeutyczne (oligo) 3gr, socjoterapia 4gr, zajęcia terapeutyczne ( biblioterapia) 4gr, Neuroterapia- trening umysłu metodą Biofeedback- 8h tygodniowo zajęcia Jednoosobowe.

Zakres merytoryczny zajęć terapeutycznych: rozpoznawanie swoich potrzeb i emocji, trenowanie umiejętności uważności i koncentracji, obserwacja swoich zachowań i nauka jak można je zmienić i co się zmienia w otoczeniu, nauka komunikatów- nadawanie i odbiór, wykorzystanie książek i nowych technologii.

ZADANIE NR 3. ZAJĘCIA GRUPOWE WSPIERAJĄCE ZDROWIE PSYCHICZNE UCZNIÓW, Rodzaj i charakter wsparcia:

 SPR: Trening redukcji stresu 3 gr, trening uważności 3gr

SPG: trening redukcji stresu 8gr, trening uważności 8gr

W rezultacie w zadaniu nr 1 minimum 75 kobiet i 85 mężczyzn o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych oraz w kształceniu ogólnym zostanie objętych wsparciem. Minimum 60 kobiet i 687 mężczyzn nabędą kwalifikację po opuszczeniu programu. Zrealizowanych będzie łącznie 1620h zajęć włączających.

W rezultacie w zadaniu nr 2 minimum 35 kobiet i 35 mężczyzn o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych oraz w kształceniu ogólnym zostanie objętych wsparciem. Minimum 28 kobiet i 28 mężczyzn nabędą kwalifikację po opuszczeniu programu. Zrealizowanych będzie łącznie 1368h zajęć specjalistycznych.

W rezultacie w zadaniu nr 3 minimum 45 kobiet i 55 mężczyzn o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych oraz 55 kobiet i 45 mężczyzn w kształceniu ogólnym zostanie objętych wsparciem. Minimum 44 kobiety i 36 mężczyzn nabędą kwalifikację po opuszczeniu programu. Zrealizowanych będzie łącznie 792h zajęć grupowych wspierających zdrowie psychiczne uczniów.

Wartość projektu 870 200,00 zł. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich projektu: 778 600,00 zł.

Zapraszamy do współpracy oraz udziału w projekcie!